راهنماي خريد کباب پز گازي

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و محبوب ایرانی ها کباب است از این غذای لذیذ در هنگام تفریح در باغ ها و طبیعت و همچنین مهمانی ها استفاده می کنند و کباب بسیار محبوب ، نوع کوبیده آن است که در بین ایرانی ها این نوع کباب بسیار مرسوم می باشد.

یکی از اصلی ترین کارها برای آماده کردن یک کباب خوشمزه جدا از اینکه باید مواد اولیه را به درستی آماده کنید باید بتوانید آن را خوب بپزید پس برای طبخ مناسب این غذا ما نیاز به یک کباب پز داریم تا در زمانی کوتاه و سریع بتوانیم یک کباب خوشمزه را آماده کنیم.

کباب پزها یکی از وسیله های کاربردی در منازل می باشند و استفاده از آن ها برای پخت و پز انواع کباب کاربرد دارد و شما می توانید توسط آن ها هر زمان که هوس یک غذای کباب شده را داشتید بتوانید یک کباب خوشمزه را آماده کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد کباب پزها مطلبی برای شما بنویسیم و شما را با نکات مهم این وسیله کاربردی آشنا کنیم تا شما اگر علاقه به خرید یک دستگاه کباب پز برای منزلتان را داشتید بتوانید یک وسیله مناسب را انتخاب کنید پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

آشنای با انواع کباب پزر گازی

 

کباب پز گازی

یکی از پرطرفدارترین مدل های پر استفاده در بین خانواده های ایرانی کباب پز گازی می باشند این وسیله به دلیل استفاده از گاز شهری و گاز مایع و سرعت عمل پخت بالایی که دارد بسیار محبوب می باشد و باعث صرفه جویی شما در پرداخت هزینه اضافی بابت خرید ذغال می شود.

کباب پز برقی

این مدل هم همانطور که از نامش نیز مشخص است توسط برق عمل پخت و پز را انجام می دهد و از لحاظ کارایی دقیقا شبیه به مدل های گازی می باشند.

کباب پز ذغالی

مدل دیگر نوع ذغالی می باشد این مدل یکی از محبوب ترین کباب پزها در بین ما ایرانی ها می باشد و همگی ما بسیار زیاد از این کباب پز برای پختن انواع کباب ها استفاده کرده ایم این مدل دارای دو مدل ثابت و قابل حمل می باشد و استفاده از آن بسیار آسان می باشد.

موارد مهم در هنگام خرید کباب پز

 

نوع مناسب

انتخاب مدل مورد نظر بستگی به نوع سلیقه شما دارد اینکه از کدام مدل برای پخت کباب و سایر غذاهای کبابی استفاده می کنید بستگی به انتخاب شما دارد و شما می توانید بر اساس نیاز خود وسیله مورد نیاز را خریداری کنید.

ظرفیت مناسب

یکی از نکات مهمی که شما در هنگام خرید باید به آن دقت کنید ظرفیت کباب پز گازی می باشد شما باید در هنگام انتخاب دستگاهی با ظرفیت مناسب و بر اساس تعداد افراد خانواده خود انتخاب نمایید تا بتواند پاسخگوی شما در هنگام استفاده باشد چرا که یک کباب پز کوچک باعث افزایش زمان پخت  و باعث هدر رفت انرژی اضافی می شود.

جنس بدنه

به مورد دیگری که باید در هنگام انتخاب یک کباب پز گازی مورد توجه قرار دهید جنس بدنه آن می باشد دستگاه های کباب پز دارای مدل های مختلفی از لحاظ جنس بدنه می باشند که بهترین نوع  آن ها استیل از نوع ضد زنگ می باشد که دارای بدنه ای مقاوم و سبک است و همچنین در هنگام شستشو دچار زنگ زدگی نمی شود.

ایستاده یا رومیزی

همانطور که می دانیم کباب پز ها دارای دو مدل ایستاده و رومیزی هستند و انتخاب هر کدام از این مدل ها باز هم بستگی به سلیقه شما دارد هر چند مدل های ایستاده برای افرادی که مشکل کمر درد دارند و نمی توانند مدت زمان زیادی را سرپا بایستن توصیه نمی شود و بهترین گزینه برای آن ها مدل رومیزی می باشد.

قابلیت جابجایی آسان

به مورد مهم دیگری که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید وزن مناسب و سبک کباب پز می باشد این ویژگی باعث قابلیت حمل آسان دستگاه می شود و ما را در هنگام جابجایی دچار مشکل نمی کند.

منبع : وبسایت نیوخانه