دستگاه چرخ گوشت یکی از لوازم کاربردی درمنزل است و زمانی که شما نیاز به

درست کردن یک غذای کبابی دارید قطعا بسیار به کار شما خواهد آمد و در زمان

بسیار کوتاهی گوشت های درشت را به حالت ریز برای شما خرد می کند و آشپزی

کردن را برای شما آسان می کند.

اما خیلی از افراد در هنگام خرید با مشکل مواجه می شوند و دقیقا نمیدانند چه مارک چرخ کننده برقی را خریداری کنند برای همین ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم هنگام خرید این وسیله کاربردی را برای شما دوستان بیان کنیم تا دغدغه شما عزیزان برطرف شود و با دانستن نقاط قوت بتوانید وسیله مورد نیاز خود را تامین کنید.

انواع چرخ گوشت

 

چرخ گوشت برقی

این مدل چرخ کننده های گوشت توسط برق شروع به فعالیت می کند و از دهانه تعبیه شده بر روی دستگاه گوشت ها را به داخل قسمت مورد نظر ریخته و دستگاه توسط تیغه های در حال چرخش شروع به خرد کردن گوشت ها می کند و از گلویی پنجرای شکل گوشت های خرد شده خارج می شود هچنین در مدل های جدید قابلیت سوسیس ساز نیز به این مدل دستگاه اضافه شده است تا شما بتوانید از درست کردن انواع غذا ها لذت ببرید.

چرخ گوشت دستی

مدلی که در قدیم برای چرخ کردن گوشت از آن استفاده میشد چرخ کننده های دستی بود این مدل ها توسط چرخاندن اهرم قرار داد شده در پشت دستگاه اقدام به خورد کردن گوشت ها میکرد و امروزه نیز از آن ها در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم هنگام خرید چرخ گوشت

 

قدرت موتور

در هنگام خرید به اولین فاکتوری که باید به آن توجه کنید قدرت موتور دستگاه میباشد چرخ گیر گوشتی را انتخاب کنید که از توان قدرت بالایی برخوردار باشد این قابلیت باعث می شود زمان کمتری را صرف چرخ کردن گوشت کنید در نتیجه از هدر رفت انرژی و زمان جلوگیری می کند پس حتما به این مورد دقت کنید.

جنس تیغه

در هنگام خرید به جنس به کار رفته شده در تیغه دستگاه چرخ کننده خود نیز دقت کنید معمولا جنس تیغه ها از استیل و فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که در نتیجه به علت شست و شو دچار زنگ زدگی نمی شوند و از کیفیت بالایی برخوردارهستند.

قابلیت چرخش معکوس

یکی از قابلیت های مهم که هنگام خرید چرخ گیرهای گوشت باید به آن دقت کنید سیستم چرخش معکوس دستگاه میباشد این قابلیت به شما کمک می کند تا در هنگامی که رگ و پی یا قطعه های بزرگ گوشت دور تیغه دستگاه گیر کرده اند توسط سیستم عملکرد چرخش معکوس به آسانی خارج شوند.

پایه های ضد لغزش

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که هنگام خرید می توانید به آن دقت کنید دارا بودن پایه های ضد لغزش است این ویژگی باعث می شود در زمان حرکت کردن موتور دستگاه لرزش و لغزشی ایجاد نشود و خطری رخ ندهد.

ظرفیت دستگاه

به هنگام خرید به ظرفیت دستگاه چرخ گوشت خود دقت کنید و براساس تعداد افراد خانواده خود یک دستگاه مناسب را انتخاب کنید تا بتواند نیاز شما را برطرف کند میزان خروجی گوشت در دقیقه از دستگاه را ظرفیت می گویند و چرخ کننده هایی با ظرفیت خروجی ۱ کیلوگرم گوشت در دقیقه دستگاههای خوبی هستند.

طول عمر دستگاه

در هنگام خرید وسیله ای را خریداری کنید که دارای جنس بدنه محکمی باشد و در هنگام شست شوهای مکرر دستگاه شما دچار خرابی نشود به همین خاطر چرخ  گیر گوشتی را خریداری کنید که دارای بدنه مقاوم و از استیل باشد.

قطع کننده خودکار

سیستم قطع کننده خودکار مدار الکتریکی یک قابلیت بسیار عالی میباشد و زمانی که جریان بیش از حد ، به طور معمول ناشی از اضافه بار صورت می گیرد این سیستم به صورت خودکار جریان را قطع می کند و از آسیب رسیدن به دستگاه شما جلوگیری می کند.

منبع : https://newkhane.ir